P4


CURS 2015- 2016 UNICORNS I DRACS

SORTIDA A CAN FUSTERET
El dia 25 de maig vam anar a Can Fusteret a fer autoretrats de ceràmica. Vam experimentar amb diferents materials i pintures.








































ENGLISH DAY
El dia 20 de maig vam celebrar "The english day". Totes les activitats realitzades al llarg del dia giraven entorn als EEUU. Vam veure obres de teatre en anglès on els actors eren els nens/es de 6è, vam fer un photo booth i diferents balls.












AUDICIÓ MUSICAL A L'ESCOLA
El grup "La Botzina" va venir a la nostra escola  per fer l'activitat "Pica que pica". Vam poder observar i escoltar instruments de percussió.















PUNT VERD MÒBIL
El dia 7 d'abril vam anar a llençar al punt verd mòbil  coses que els nens/es van portar de casa per reciclar. 










SORTIDA A L'AUDITORI
El dia 5 d'abril al matí vam anar a l'auditori a veure l'obra "Sóna Bach" i ens ho vam passar genial!!!








 
SORTIDA A LA GRANJA AVENTURA PARK

El dia 9 de març vam anar a la Granja Aventura Park a realitzar l'activitat "sóc un petit pagès" i també vam observar diferents animals de la granja.






















 

 


VELLA QUARESMA, VELLA QUARESMA

La Vella Quaresma amb les seves set cames ha arribat a la nostra escola. Cada setmana li hem tret una cama i a canvi ens ha donat diferents consignes per anar seguint.







 









 

CARNAVAL, CARNAVAL...
El dia 5 de febrer vam celebrar el carnestoltes a la nostra escola. Pel matí vam fer jocs amb tot infantil. Per la tarda vam fer una rua a l'aula de psicomotricitat i ens ho vam passar d'allò més bé ballant. 























 
 EL DIJOUS LLARDER
 El dijous dia 4 de febrer vam celebrar el dijous llarder, menjant pa i botifarra d'ou.














 ARA ARRIBA CARNESTOLTES....
Com cada any ha arribat a la nostra escola sa majestat "Carnestoltes", el rei dels poca-soltes i ens ha donat les ordres que haurem d'anar seguint la setmana de carnaval.







EL DIA DE LA PAU

El dia 29 de gener vam celebrar el dia de la pau fent un petit acte al pati de l'escola. Alguns alumnes d'infantil van sortir a dir una frase que vam aprendre tots junts a la classe: "Amb les nostres mans treballem per la pau". 





 HEM PLANTAT MADUIXERES!!!
Els unicorns i els dracs hem plantat maduixeres a l'hort de la nostra terrasseta, per tal d'observar el procés de creixement d'aquesta planta!!!













ACTIVITATS  DEL PRIMER TRIMESTRE

AL LLARG D'AQUEST TRIMESTRE HEM ANAT FENT MOLTES ACTIVITATS DIFERENTS I MOTIVADORES. VOLEM ENSENYAR-VOS ALGUNES DE LES COSETES QUE HEM 
ANAT FENT:
  • AL MES DE NOVEMBRE VAN ARRIBAR LES MASCOTES DE LES NOSTRES CLASSES:   L'UNICORN "LILA" I EL DRAC "DENTETES". 
 
 
  •  TAMBÉ HEM FET TALLERS UN COP PER SETMANA DE:  FANG, CONTES I DRAMATITZACIONS, JOCS TRADICIONALS, SONS I SOROLLS.




















  • RACONS DE MATEMÀTIQUES I DE LLENGUA 


  • FEM TRENCACLOSQUES






  • PLANTEM PLANTES AROMÀTIQUES AL PATI D'INFANTIL










  • FEM RACONS DE JOC SIMBÒLIC I RACONS DE CONSTRUCCIONS


























  • JA  HA ARRIBAT EL TIÓ!!!!   
 

























      


 





SORTIDA A CAN POU

Ahir dimarts dia 10 de novembre vam  anar a Can Pou a realitzar activitats relacionades amb la tardor (observar elements de la tardor, collir fulles...) i també vam celebrar la castanyada collint castanyes, menjant-les i fent panellets.


















JUGUEM A LA CLASSE

Aquests són alguns dels jocs que més ens agraden!!!

















LA TARDOR

Els Unicorns i Dracs estem realitzant moltes activitats relacionades amb la tardor. Hem observat elements de l'entorn,  hem fet  un mural i moltes coses més!!!

MIREU, MIREU:





 





CURS 2014-2015 

MUSEU DEL FERROCARRIL

Aquí us deixem unes fotografies de l'excursió al Museu del Ferrocarril que vam fer la setmana passada (28 maig).

El projecte dels trens arriba al seu final, en veureu els resultats ben aviat!







EL GRAN MÓN DELS TRENS

Sí, trens amunt, trens avall, per sota les taules o les cadires (que fan de túnels), trens que arriben a l'estació i aturen el seu pas, trens que circulen per una via de fusta, altres per una de plàstic, trens que són més lents, trens amb històries divertides, trens que van fent xuuu xuuuuu o xucu-xucu-xucu-xucu o unes quantes onomatopeies més, cadascú tria la que més li agrada per al joc, sense pensar-ho massa, només pel simple fet de gaudir jugant...

I sentim parlar en molts moments a uns i altres sobre trens de vapor, elèctrics, trens Bala, el TGV, el ferrocarril, el metro, el funicular, ... 

- Doncs jo un dia vaig anar amb funicular i anava per dins i per fora del terra.
- El metro només va per dins.
- El metro no és un tren!
- Sííí que ééés un treeeeen!
...

- Aquest és el TGV, jo i la meva mama hi vam pujar.
- Aquest té lliteres i a dins es menjava en un vagó.

A part, a la pissarra digital hem trobat molta informació sobre el tema també.

I sobretot, el més important, la vostra implicació i participació aportant tot el material, fotografies, contes, trens i vies de joguina, informació diversa, retallables i dibuixos per acolorir o fets per ells/es, maquetes, etc. que els vostres fills i filles han mostrat i explicat (amb un llenguatge cada vegada més ric) a tots els nens i nenes de la classe, ben orgullosos del que han fet amb les seves famílies, del que van trobar a l'ordinador de casa, d'haver anat a la biblioteca a buscar uns contes, d'haver triat les fotografies que volien, ...

I ara un petit recull d'imatges: 

Fa uns dies a una de les classes s'estan fent ponts o túnels pels trens amb plastilina, a l'altra es juga amb els trens i les vies. Més tard es fa conversa, a l'altra van pensant quines són les lletres que formen les paraules "tren de vapor", s'avança en el projecte de mica en mica, compartint, aprenent cada dia una miqueta més els uns dels altres. 






















Encara estem a la meitat del projecte i ja en sabem moltes coses! I ens queda l'excursió on, de ben segur, n'aprendrem moltes més!

FOTOGRAFIES D'UNA PETITA OBRA DE TEATRE EN ANGLÈS (ALUMNES DE 4rt).















EL NOSTRE PETIT HORT

Aquest curs, a P4, hem plantat bledes al nostre petit hort de la terrasseta, n'hem tingut cura i les hem regat.

Les vam collir i tastar durant el primer trimestre i ara n'hem fet una altra collita, l'última del curs, ja no per tastar-les, perquè el nostre cargol misteriós se les va cruspir de bona gana.

L'hort ens ha anat molt bé per aprendre, per observar-ne la seva evolució, eren ben petites i quan les vam collir, ja tenien una bona mida. També ens ha servit, entre altres coses, per ser conscients del procés de canvi que ha anat patint amb el fred , la calor, la freqüència de rec,...

Un matí, ara ja fa unes setmanes, un nen va dir tot entusiasmat:

- Hi ha un cargol a les bledes!

Tots els nens i nenes que ho van sentir van anar corrent cap a l'hort per veure aquell petit animaló, però... sorpresa!, no hi van veure res!, només els forats produïts pel pobre suposat cargol afamat.

Era un bon moment per obrir la capsa de lupes que tenim a la classe, per observar, per descobrir, per verbalitzar, per compartir, per respectar, per esperar el torn,...
















CONTES EXPLICATS PER PARES I MARES

La setmana passada van venir el Loren, amb la col·laboració de l'Elisabet (un pare i una mare d'alumnes de l'escola), a explicar-nos un conte escrit i il·lustrat per ell: "El núvol que només tenia una goteta".











En acabar el conte ens van regalar una goteta del núvol protagonista!









Vam marxar de la biblioteca de l'escola encantats amb el conte i amb el collaret de goteta.

Moltíssimes gràcies per aquesta tarda tan especial Loren i Elisabet!



ELS JOCS FLORALS

El dia de Sant Jordi pel matí vam celebrar els Jocs Florals, els nens i nenes de P3, P4 i P5 es van inventar un conte i el van explicar davant de tots els i les alumnes  de l'escola.

El procés per a crear el conte va passar per un gran treball en grup on no hi van faltar: la presa de decisions (raonament), votacions (saber perdre/saber guanyar), molta imaginació i creativitat, una mica de lectoescriptura, plàstica i expressió oral per a l'explicació del conte (primer practicant a l'aula i després davant del públic).

Aquí en podeu veure els resultats:

UNICORNS















 DRACS












Quan van acabar d'explicar-los, els alumnes i les alumnes guanyadores d'altres anys els van fer entrega, als Unicorns i als Dracs, d'un diploma i un roser de pitiminí  (aquest regal ens ha encantat perquè l'hem aprofitat per observar-ne les tiges, les fulles, les flors a punt de néixer i les que ja s'estan assecant, n'hem fet un dibuix amb ceres... N'estem tenint molta cura, sembla que és molt delicat).


 SORTIDA A MÓN LLIBRE

El passat divendres 17 d'abril vam anar a MÓN LLIBRE, al CCCB.

Va ser una experiència que ens va agradar molt! Quan vam arribar vam gaudir d'un animador que ens va cantar cançons tot engrescant als nens i nenes i que ens va acompanyar durant totes les activitats. En primer lloc ens van projectar tres curts de dibuixos animats en una gran pantalla, després vàrem passar pel MÓN LLIBRERIA on hi havia 9 paradetes amb contes infantils i juvenils. A continuació vam veure una exposició d'Alícia en el País de les Meravelles i per acabar vam anar al PALAU DE LA IMAGINACIÓ (el gran Hall del CCCB) ple de núvols, coixins i contes, un espai magnífic que convidava a la lectura, a explicar i escoltar contes que fessin volar la nostra imaginació!

Aquí en teniu algunes fotografies! 





TERCER TRIMESTRE I PUNT VERD MÒBIL

Hola famílies!

Comencem el tercer trimestre amb les piles ben carregades i amb la il·lusió de sempre!, s'apropen força esdeveniments que ja us anirem explicant aquí per mantenir-vos ben informats.

Ja fa dies que la primavera és amb nosaltres i ja hem creat unes petites obres d'art que hem penjat a la finestra. 

De cop i volta, algú diu:

-  Hi ha colors al terra! 
- OOOOOOOOH! mireu tots! hi ha colors!
- I qui els ha posat?
- Són de la finestra!
- S'està reflexant!
- Surt del davant que sinó no es veuen!
- Tenim màgia a la classe!
 




Avui us portem fotografies del PUNT VERD MÒBIL, que com ja sabeu ens ajuda a aprendre a reciclar i ens permet desempallegar-nos d'objectes i roba que ja no volem.

Els vostres fills i filles ho han fet molt bé!, han esperat pacientment i emocionats (això de pujar a dalt d'un camió no ho poden fer cada dia) el seu torn per llençar el que portaven, ho han ficat dins el contenidor corresponent i els que han portat molts objectes els han compartit amb els nens i nenes que no en tenien cap.











FEM LA MONA DE PASQUA I FOTOGRAFIES DEL PROJECTE DE LA XOCOLATA

El divendres 28 de març vam fer les MONES DE PASQUA. Tothom hi va participar posant uns ingredients o altres perquè quedessin ben boniques!

Per a nosaltres va ser també la culminació del projecte de la xocolata, que ha estat molt vivencial. Durant tot el trimestre hem anat realitzant molts nous aprenentatges. Amb aquest projecte hem pogut treballar totes les àrees: descoberta d'un mateix, descoberta de l'entorn natural i social i intercomunicació i llenguatges.

Aquí us deixem unes fotografies de la mona i del projecte:






Us desitgem que passeu una bona SETMANA SANTA!


LA VELLA QUARESMA


La nostra Vella Quaresma ja pràcticament s'ha quedat sense cames, cada setmana n'hi hem tret una.
Darrere de cada cama hi ha una consigna:

- Ens tractem bé.
- Seiem correctament a la cadira.
- Baixem i pugem les escales sense fer soroll.
- ...

Les consignes les llegim en veu alta davant dels/les alumnes de P3, P4 i P5, que estan tots reunits a la sala verda. Abans de tallar la cama, cantem dues cançons de la Vella Quaresma per animar una mica el moment.

El divendres aquesta pobra velleta ens haurà portat els ingredients per fer la nostra MONA DE PASQUA!








ENGLISH DAY

Avui hem celebrat l'ENGLISH DAY!

A primera hora hem fet les rutines (passar llista, mirar el temps i els dies de la setmana) en anglès. A continuació la speaker Lili ens ha explicat el conte de l'Elefant Elmer.






Després hem acabat un titella del protagonista del conte.







A la tarda, ens hem reunit tots els nens i nenes de l'escola per fer l'ENGLISH SHOW. Cada curs ha cantat una cançó que ja havien après dies abans a les classes d'anglès.
La cançó de P4 ha estat: "If you're happy", la podeu veure en el següent vídeo:



 Aquí us en deixem unes fotografies:
 


Les tutores hem parlat en anglès durant tot el dia i les activitats programades han fet de l'English day un dia ben especial!
 
RACONS I TALLERS

Avui us aproparem una mica més a l'escola mostrant-vos algunes de les activitats que fem.

Un cop per setmana fem racons i tallers. Cada trimestre en canviem els continguts de les activitats per arribar a assolir diferents objectius al llarg del curs.

Els racons són petits espais dins la classe on es realitzen simultàniament activitats diferents, són de curta durada i en aquests moments sempre hi ha dues mestres a l'aula. Tots els nens i nenes acaben passant per tots els racons.

Actualment estem fent els següents:

- El buf: té com a objectiu prioritari proposar unes activitats de gimnàstica respiratòria, per tal que els nens i nenes tinguin un bon control d’aquesta funció tan important per a una correcta fonació.







El comptatge: on realitzen un joc agafant, per torns, tants macarrons com indiqui el dau que van llençant, al final del joc han de comptar tots els macarrons que han "guanyat". A part de comptar, aprenen a esperar el seu torn i a respectar les normes del joc.






 
















Els imants: els oferim una safata plena d'objectes metàl·lics i d'altres materials ben diversos amagats sota serradures, jugant amb els imants van descobrint quins poden "pescar" i quins no. També observen què passa amb els dos pols dels imants.




 I per últim el racó de les seriacions, on es fan sèries en què treballen alhora lògica, grafisme, comptatge, atenció i concentració.



Pel que fa als tallers, es tracta de fer quatre grups en els quals es barregen nens i nenes dels Unicorns i dels Dracs. Cada grup es situa en un espai diferent de l'escola on realitzen unes activitats concretes amb una mestra. Això permet que es relacionin més entre ells/es i alhora es treballen també els objectius pensats per a cada activitat. Com els racons, tots/es els nens i nenes acaben passant per tots els tallers.

Hauríeu d'escoltar les converses que tenen mentre tenen les mans sobre el fang fred, ben concentrats i tan relaxats creant, que sembla que no passi el temps! o les cares i comentaris que fan quan se'ls diu que pintaran amb forquilles! Les rialles que s'escolten mentre juguen a jocs que jugàvem nosaltres quan érem petits, mentre fan noves descobertes...

Actualment estem realitzant els següents tallers:

- Taller de manualitats: fang
 
   - És fred!
   - El meu també!
   - Jo també tinc fang a casa però el meu és marró.
   - Jo no.
   - Jo faré un cor.
   - Jo un cotxe.
   - Jo una cara.
   - A veure?
   - Mira com m'ha quedat!
   - Jo encara no he acabat.
   - Quan ens el podrem emportar a casa?
   - ...






-Taller de pintura: pintem amb forquilles!




Taller de jocs tradicionals:







Taller de figures planes i amb volum:






I fins aquí l'entrada d'avui!


EXCURSIÓ AL MUSEU DE LA XOCOLATA I AL PARC DE LA CIUTADELLA

Emocionats i emocionades ja comptàvem els dies que faltaven per anar d'excursió!

Abans hem estat fent un treball previ que, tot i que ha estat molt laboriós, n'hem gaudit amb tots els sentits! No us en volem donar més pistes! Quan veieu el projecte de la xocolata podreu observar que, partint del que ja sabíem, hem anat adquirint nous aprenentatges a través de diferents activitats. El projecte veurà el seu final en uns dies, fins aleshores, continuem descobrint.

Ara, us deixem un breu resum de tot el que vam fer a l'excursió:

Al museu vam fer tres activitats:

- Una figura de xocolata amb motlles de plàstic.

- Pintar amb màniga pastissera i xocolata (Més d'un nen i nena va acabar menjant-se tot el que sobrava a la seva màniga).

- Visitar el museu (hi vam poder veure des de l'arbre del cacau fins a figures, vídeos sobre la història de la xocolata, màquines que s'utilitzaven per a elaborar-la, ...)

Quan vam sortir del museu vam anar al parc de la Ciutadella. Ens va fer un dia fantàstic, molt assoleiat, i el vam aprofitar al màxim.

Vam jugar i vam dinar a les taules de pícnic. Hi havia una garsa que es va apropar molt per veure si podia menjar-se els nostres entrepans, finalment no ho va fer!, però la vam poder veure molt a prop, ens vam fixar en les seves potes, les plomes, els ulls, ... Quan vam acabar de dinar encara ens va sobrar una estoneta per seguir jugant i ja ens vam dirigir cap a l'autocar, que ens esperava per portar-nos de tornada a l'escola.

A continuació us mostrem unes fotografies de l'excursió, esperem que us agradin.






PROCÉS DE LECTOESCRIPTURA

Cada nen i nena té el seu ritme d'aprenentatge, a P4 podem trobar nens/es que ja llegeixen i escriuen, d'altres que es troben en la fase de reconeixement d'algunes lletres, que comencen a mostrar interès per tots els rètols que hi ha pel carrer, que identifiquen la M de "mama" o la P de "Pol"... N'hi ha que ja comencen a preguntar com s'escriu una paraula en concret, que en escoltar-la, en reconeixen les vocals o algunes síl·labes concretes i les saben escriure tal i com sonen, ... 


Resultat d'imatges de rètols carrer parkingResultat d'imatges de rètols botigues 
   

Hi ha diferents etapes en aquest procés i a l'aula procurem respectar els diferents ritmes. 

Com ho fem?

Donant tot el material que està al nostre abast i proposant diverses activitats, totes pensades per tal que puguin seguir avançant, sempre tenint en compte el moment en que es troben dins aquest procés. No demanem res que pensem que no siguin capaços de fer o entendre.

Des dels contes, les lletres imantades amb pissarres magnètiques, els múltiples jocs i activitats que fem des de primera hora del matí (ja només arribar passen llista "llegint" o identificant el seu nom i el dels seus companys/es), l'escriptura de rètols per als objectes de la classe que els són més coneguts (cuineta, capsa d'animals, construccions, etc.), els jocs a la pissarra com "disfressar" lletres o paraules, esbrinar quina lletra li falta a una paraula que hi ha escrita, identificar-ne els sons, començar a escriure la data de manera col·lectiva i traslladar-la al paper...




També cantem cançons relacionades amb les lletres, relacionem paraules amb imatges, fem hipòtesis del que es demana en un full de treball que té un títol i després procurem desxifrar-ne el que diu, realitzem activitats diverses a la pissarra digital, etc. I sobretot, fomentem que puguin parlar molt, perquè l'expressió oral és la base de l'expressió escrita. Moltes de les activitats que realitzem són cooperatives, s'ajuden els uns als altres i mica van fent passos endavant.


En definitiva, aprofitem tots els petits moments, sovint en forma de joc, que ens ofereix el dia a dia.


Un dels materials que, en general, els agrada molt és el que anomenem "la sorreta". Que els serveix per millorar el traç i per gaudir "escrivint" o dibuixant.






Aquí us deixem un enllaç sobre com fomentar l'hàbit lector a casa. 

RESOLENT CONFLICTES

Fa uns dies us parlàvem de la capsa de les emocions. Avui tractarem un tema que està molt relacionat amb com ens sentim en determinats moments.

Els conflictes que sorgeixen a la classe poden ser molt diversos. Aquests ens ajuden a entendre que de vegades hi ha petites pedres pel camí, obstacles als quals hem de donar un espai i evitar el "no passa res".

Per als nostres fills i filles SÍ QUE PASSA. No es tracta pas de crear una obra dramàtica de teatre i retroalimentar sentiments de tristesa o angoixa, però sí de donar a allò que passa l'espai  que li pertoca. 

Si em sento enfadat o trist, he caigut i tinc mal i per tant sento ràbia, frustració quan no aconsegueixo el que vull,... en el fons SÓN EMOCIONS NECESSÀRIES, no són dolentes. Sovint els volem evitar patiment als nens i nenes i acabem "tapant", "traient ferro", sobreprotegint.

Les conseqüències són que, a la llarga, potser molt a la llarga, tot allò que no han "treballat" i que no han sabut gestionar perquè no han tingut el seu espai per a fer-ho, es va sumant i sumant i després apareix com una bola de neu que ha anat multiplicant la seva mida.

Per tal de donar un espai a aquest tipus d'emocions, hi ha un petit racó a la classe on hi ha representades unes cares: content, enfadat, trist, molt trist, i "tranquil" (res no em molesta, res no em preocupa, no estic angoixat/a).


Quan tenen un conflicte, qui vol (i qui se sent preparat per a fer-ho), pot anar a resoldre'l en aquest espai, on poden identificar amb una imatge com se senten realment i poden explicar-ho amb paraules. Això els ajudarà a coneixer-se millor a ells/es mateixos/es i als altres, així com a començar a ser conscients que poden superar petits obstacles per sí mateixos.


Tot plegat és tot un aprenentatge en  què, de vegades, encara es necessitarà la intervenció de la mestra com a mediadora, però el procés els encaminarà a poder-ho fer ells/es sols/es.



De vegades una imatge val més que mil paraules, és increïble l'interès que posen per explicar com se senten, per saber com s'ha sentit l'altre i per resoldre el conflicte.

El vocabulari emocional és molt ampli, a mesura que van creixent es poden anar afegint paraules adequades a la seva edat. 




FOTOGRAFIES D'ALGUNES DE LES CONSIGNES DE CARNESTOLTES,  DIJOUS GRAS I GRAN FESTA DE DISFRESSES

Durant tota una setmana vam celebrar aquesta gran festa que va ser molt divertida i emocionant per als més petits i petites!

Ens vam fer pentinats divertits, bigotis, vam venir a l'escola en pijama, ens vam endur un antifaç  i varem venir disfressats amb la disfressa que més ens agradava!


I tal com marca la tradició, no ens oblidem de dijous gras!, que bona la botifarra d'ou que vam menjar!

El divendres vam obrir totes les classes d'Infantil, de manera que cadascú va poder anar a jugar allà on li va agradar més, a totes les aules hi havia nens/es de P3, de P4 i de P5 compartint i gaudint del joc. A la tarda, vam lluir les disfresses en un gran ball a la sala de psico.

Aquí en teniu un recull fotogràfic! Esperem que us agradi!
 




CARNESTOLTES

Arriba el Rei Carnestoltes a l'escola!
Els nens i nenes de P3, P4, P5 hem gaudit de la seva visita i més tard ha anat a animar també als nens i nenes de 1r i 2n.

Hem rigut, cantat i ballat i ens ho hem passat d'allò més bé!

Ens ha deixat molt clares les seves consignes:

DILLUNS: portar pentinat divertit
DIMARTS:  bigoti
DIMECRES: pijama
DIJOUS: ens emportem un antifaç fet per nosaltres a l'escola cap a casa.
DIVENDRES: venim disfressats de casa.




PROJECTE DE LA XOCOLATA
 

Com ja sabeu, hem començat el nou projecte del 2n trimestre: la xocolata!



Podeu portar material de tot tipus: fotografies, llibres, estris que utilitzen els/les  pastissers/es, xocolates de diferents tipus, informació (adaptada a la seva edat per tal que ho puguin exposar a la resta de nens i nenes si volen), contes, etc.

 
  



Moltes gràcies per tot el que heu portat fins ara!



30/1/2015
DIA DE LA PAU





LES PARAULES DE P4!


Hem parlat sobre la PAU, sobre què passa quan no n'hi ha, sobre què podem fer nosaltres, des de l'escola, per a fer-nos escoltar. Ens han fet una fotografia mentre cantàvem "El món seria més feliç" tots els i les alumnes i el claustre de professors/es junts.


Les paraules que heu portat de casa són molt boniques, totes tenen un significat enorme tot i que estan escrites en un petit paper.

Les hem vist, qui ha volgut n'ha pogut donar una explicació i després les hem enganxat al colom de la PAU del passadís com a símbol d'unió contra la violència.

A la nostra classe també ens agrada la pau, no volem baralles amb els companys/es i estem aprenent a solucionar les coses parlant.

 
ESTEM FETS UNS I UNES ARTISTES! DESCOBRIM EL PAPER VEGETAL I HI DIBUIXEM EL NOSTRE HIVERN!






 Comentaris dels nens i nenes:

- És GRIS!
- No, és com un blanc.
- Quan me'l poso als ulls veig el que hi ha.
- Que suau!
- Aquest paper és transparent!
- M'agrada molt!
- Podem pintar-lo?
- ...


Entre uns i altres en descobreixen moltes de les seves qualitats i aprofitem la seva transparència per fer una manualitat sobre un fons fet amb rodets, pinzells i pintura. I com estem treballant les parts del cos, proposem que es dibuixin.

El dibuix de la figura humana és complexe. És una qüestió madurativa, fins que ells/es mateixos/es no tenen un esquema mental clar de quines i com són les seves parts, de com formen part d'un tot, no poden plasmar-ho tal i com ho fem els adults. Així que, mica en mica anem avançant, però respectant els diferents ritmes i la maduració de cada nen i nena, procurant fer activitats que els ajudin en aquest camí del coneixement del propi cos.

AUTORETRAT






ELS MACS I MAGUES DE P5 ENS VÉNEN A FER UNS TRUCS DE MÀGIA!

Tothom preparat? "abra cadabra potes de cabra... "









 
Ens hem quedat impressionats i impressionades amb la màgia dels nens i nenes de P5!!!

LA CAPSA DE LES EMOCIONS

19/01/2015


Ha aparegut una capsa a la classe!, què hi deu haver a dins? fem les nostres hipòtesis i comencen a sorgir les primeres idees: "hi ha galetes", "hi ha caramels", "un cotxe", ... Després d'una estona ja no podem contenir més el desig d'obrir la capsa! La sacsegem a veure quin soroll fa i no se sent res! "ESTÀ BUIDA!".

Potser la podríem omplir nosaltres!


Hi ha molts moments al dia en què ens sentim contents, altres moments en què estem enfadats o potser tristos, altres tenim por, vergonya o ràbia... Posar paraules a allò que sentim ens ajuda a conèixer-nos millor i a conèixer més bé a la resta de companys/es de la classe. Això ens permet estrènyer vincles afectius entre uns i altres. 

Racionalitzar les emocions també és una manera d'afavorir la capacitat d'empatia, de comprendre com se senten les altres persones, així quan sorgeix un conflicte, és més fàcil entendre'l i  poder pensar en una solució.


Decorem la capsa amb gomets de colors




Aquesta capsa buida cada dia s'està omplint d'emocions: en petits papers, els nens/es fan un dibuix (voluntàriament) del que estan sentint o han sentit en un moment determinat. Hi ha qui, fins i tot, és capaç d'escriure ja algunes lletres sobre el que ha volgut dibuixar.

Després ho expliquen a les mestres, que ho escriuen per no oblidar cap detall i cada nen/a posa la seva emoció dins la capsa. 

Durant la setmana es llegeixen, es mostren i el protagonista de cada emoció ho explica a la resta de companys/es (si vol): alguns ben orgullosos, altres amb una mica de vergonya, altres amb seguretat...

Aquest és un moment molt especial perquè escolten, comparteixen, senten, recorden, expressen tot participant en una conversa que sempre  aporta nous aprenentatges i un millor autoconeixement: 

- "Jo també tinc por dels fantasmes". - "Jo no en tinc"...

- "Estic trista perquè volia el collaret de la mama i no l'he pogut portar a l'escola". - "Demana-li que te'l deixi demà"...

- "Estic contenta perquè vaig anar a patinar sobre gel". - "Jo també vaig anar a patinar sobre gel i em va agradar molt!"...





EL DIA DE LES JOGUINES!

16/01/2015


Comencem aquest segon trimestre amb moltíssima il·lusió! els reis ens van portar joguines a la classe i a casa també!

El divendres vam poder gaudir d'un dia ben especial, els nens i nenes van poder portar una joguina a l'escola per a ensenyar-la a la resta de companys/es.

A P4 vam establir una conversa on vam parlar sobre cada una de les joguines, tots/es les van mostrar ben orgullosos donant les explicacions que van creure necessàries:  "aquesta s'encén amb aquest botó!", "mireu com parla  la meva nina",  "aquest puzle que m'han portat és molt gran",...

Entre  cares d'entusiasme i de desig per poder gaudir del joc, vam iniciar una activitat conjunta la classe dels Unicorns i la dels Dracs per a compartir tot allò que havien portat. Va ser un moment únic en què van descobrir moltes coses noves, aprendre a deixar les pròpies joguines als demés no sempre resulta fàcil, però ho van fer molt bé!











CURS 2013-2014










.



A L´OCTUBRE ELS DRACS I ELS UNICORNS VAM GAUDIR D´ UN DIA A LA NATURA VISITANT EL PONY CLUB I JUGANT AL PARC DE L´ORENETA




 













 






AL CARNAVAL TOT SI VAL!!!! AIXÍ DONCS  AQUESTA SETMANA
  HEM FET ACTIVITATS DE GRESCA I XERINOLA. A LA SESSIÓ DE PSICO ELS
 DRACS I ELS UNICORNS ENS HEM  PINTAT I DISFRESSATS ELS UNS ALS ALTRES.
QUIN GOIG QUE FEIEM TOTS!
















DRACS I UNICORNS ENS POSEM EN FORMA

ENS DIVERTIM, COMPARTIM, EXPERIMENTEM, SALTEM, BALLEM, CANTEM, JUGUEM........I APRENEM!!!! ENS ENCANTA FER PSICO !!!








    



















CURS 2012-2013







 
L´HORT A P4-A 
 
SORTIDA

PUNT VERD

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada